Det går både godt og skidt med fodboldforretningen i Odense Sport & Event.
Den dårlige nyhed er, at fodbolden stadig giver underskud, men positivt er, at OB i efteråret havde den en fremgang på 20 procent i tilskuertallet - den største fremgang i Superligaen, hvor man er den klub, der trækker tredjeflest tilskuere.
For at fodboldforretningen skal give overskudt, kræver det ifølge administrerende direktør Ole Bang Nielsen, at OB ender øverst i tabellen i superlagaen og kommer med i de attraktive europæiske kampe. - Det er desuden tilfredsstillende, at en højere andel af OB’s kampe bliver valgt til de mere attraktive tv-tidspunkter. Disse forhold er med til at gøre resultatet bedre end budgetteret, selvom transferindtægterne - altså handlen med spillere - ikke levede op til forventningerne, siger Ole Bang Nielsen.
I 2017-regnskabet har man måttet nedskrive goodwill i fodboldforretningen med fem millioner kroner, fordi den værdi, fodboldakiviteterne har været værdiført til igennem årene, ikke længere er retvisende i forhold til den virkelige værdi.