Konklusionen for tre af de store turistmagneter på Fyn - nemlig Odense Zoo, Jernbanemuseet og HC Andersens hus er, at den fælles markedsføring af uge 7 har virket over al forventning.
På HC Andersens hus viser gæstebogen turister fra Costa Rica og Mexico - men ellers har man mest mærket fremgang fra de jyske og sjællandske gæster. 10 procent flere besøgende har man haft i ferien. En stigning, der skal ses som et produkt af målrettet markedføring udenfor Fyn.
Også på Jernbanemuseet var der godt gang i kedlerne på vinterferiens sidste dag.
- Min knægt er bidt af et galt tog ligesom jeg selv er - og så havde jeg set på Facebook og andre steder, at arrangementet var her på Fyn i vinterferien, fortæller Alex Jakobsen fra Sjælland.
Enkelte havde, præcis som den fælles fynske tv-reklame opfordrer til, overvejet at slå vejen forbi flere af de fynske museer.
Hos Odense Zoo gør man først besøgstallet op efter uge 8, men forventer som Danmarks Jernbanemuseum at ligge lidt over andre sammenlignlige år.
Den fælles reklamekampagne har siden 2014 markedsført Odense og Fyn for jyder og sjællændere. Denne fælles front tilskriver turistattraktionerne den positive tendens.