Nestlé-sag er god reklame for Ærø

Striden mellem den internationale fødevaregiant Nestlé og Ærø Sæberi om at bruge ø-navnet på produkter, giver Ærø god reklame, mener turist- og erhvervsschef.

- Det her er en kamp for vores brand. Der kommer jo andre virksomheder i fremtiden, der vil sælge alt fra chokolade til ost og honning, siger Ærøs turist- og erhvervsschef Carl Jørgen Heide til Fyns Amts Avis.

Carl Jørgen Heide forstår ikke, at Nestlé overhovedet har kontaktet Inge Dahl

- De må jo have undersøgt det og opdaget, at det drejer sig om en geografisk lokalitet, siger Carl Jørgen Heide.

Skal svare inden 30. november

Inge Dahl skal inden 30 november svare Nestlé, om hun vil indgå en aftale om ikke at bruge Ærø-navnet på bestemte produkter.

- Jeg synes ikke, hun skal skrive under. Men hvis hun skriver under, gælder det ikke for andre producenter fra Ærø. Vi vil afvente Nestlés næste træk, og hvis det bliver nødvendigt, vil vi tage affære, fortæller erhvervsschef Carl Jørgen Heide.

Men for ham har hele sagen også en positiv betydning for Ærø.

- Jeg ser kun god reklame for Ærø i det her, det er en unik mulighed for at få os på Danmarkskortet, siger Carl Jørgen Heide.

Oversigt

    Oversigt