Over to millioner danskere fulgte med, da Danmark i sidste sekund måtte se sig slået af Portugal i onsdagens EM-opgør.
I alt så 2.232.000 danskere nemlig med på TV 2 i slutningen af det intense fodboldbrag mellem Danmark og Portugal.
I gennemsnit blev det danske 2-3-nederlag set af 1.758.000 fodboldglade tv-seere.
- Det er fantastiske seertal. En halvleg med over to millioner seere taler sit helt tydelige sprog om dansk EM-feber og en kæmpe dansk EM-interesse, siger TV 2s sportschef, Frederik Lauesen.
- Jeg glæder mig også over danskernes store EM-interesse, når det ikke er Danmark, der spiller. Flere af de andre kampe har haft lige omkring én million seere, men der bliver også spillet noget rigtig flot fodbold, fortsætter han.
Danskerne lapper EM i sig. Efter seks dage med EM-fodbold har hver dansker i gennemsnit brugt knap fem og en halv time på at se kampe og studieprogrammer, og det er væsentligt mere end ved de foregående slutrunder.
Efter seks kampdage af VM 2010 havde hver dansker i snit brugt 3 timer 37 minutter. Det viser seermålingerne fra Gallup.
Men fodbolden lever ikke kun på skærmen, men også på storskærme i det fri.
TV 2 holder nemlig også fodboldfest på Ofelia Beach i hjertet af København og på Store Torv i Aarhus
Også Danmarks Radio har sat en storskærm op - den står i Kongens Have, hvor fodboldglade danskere også har mulighed for at holde fodboldfest i det fri.
Hvis man ikke er i nærheden af hovedstaden, har Danske Bank, som er en af landsholdets hovedsponsorer, sørget for at kampene også kan ses på storskærm flere steder i Danmark.
Det gælder Aalborg, Aarhus, Vejle, Sønderborg, Odense, Ringsted, Glostrup, Hillerød og København, hvor man foreløbig kan se alle Danmarks gruppekampe på storskærm i det fri.