Odense er kendt for at være lidt af en eventyrby. Nu får byen lige tilsat et ekstra skud af funklende juleeventyr, når verdens største julemarked kommer til byen sidst i november.
6.000 kvadratmeter lokaler i det sydvestlige Odense bliver fyldt med over en million lys, kunstig sne, julehygge og lokale godter.
Det er den canadiske familievirksomhed Glow Gardens, der står bag konceptet. Og som nu har fået øjnene op for nye eventyrmuligheder i Odense.
- Odense er en by fyldt med kulturel mangfoldighed og masser af eventyr, der passer godt ind i Glow Gardens’ vision om at skabe magi, nærvær og eventyrlige oplevelser for gæsterne, siger Sanne Brigsted, eventmanager for Glow Odense og fortsætter:
- Derfor har det været attraktivt for Glow Gardens at placere deres første europæiske event netop her, fortæller hun i en pressemeddelelse.
Turister i november
Glow Odense har sluttet sig til den fynske turismeklynge Destination Fyn, hvor man håber, at det store julemarked kan tiltrække turister uden for højsæsonen.
(Artiklen fortsætter under videoen)
- Glow Odense har helt sikkert et potentiale for tiltrækning af turister på skæve tidspunkter i vintersæsonen og er blandt andet i kraft af sine åbningstider et stærkt supplement til klyngen. Det understøtter den fynske strategi om at være et attraktivt turistmål 365 dage om året, at eventen har valgt at starte sit europæiske eventyr netop her, siger Rasmus Hessum Hansen, chef for Destination Fyn.
Lidt mere fakta om Glow Gardens:
Der er store forventninger til, hvad julefestivalen kan gøre for Fyn.
- En masse omsætning til de fynske virksomheder. Det er jo et event, som meget åbent har været ude og sige, at de gerne vil samarbejde med fynske fødevareaktører, streetfood og en masse andre fynske virksomheder. Så vi forventer da, at der lander en masse god omsætning på øen, siger Mads Asbild, der er marketingchef ved Destination Fyn.
Glow Odense åbner for publikum på Faaborgvej 248 B torsdag den 21. november til og med 4. januar 2020. Det koster 149 kroner for voksne og 119 kroner for børn at komme ind.
Destination Fyns marketingchef regner da også med, at den store julefestival er kommet til Fyn for at blive.