Chips-kæmpe risikerer straf i stort anlagt kampagne
Artiklen er mere end 30 dage gammel
Det bryder med fødevareindustriens eget kodeks for reklame for usunde fødevarer til børn, når Kims bruger influencere som Morten Münster og Jas & Mika til at øge salget af chips. Det skriver DR tirsdag.
Det er Forbrugerrådet Tænk, der har klaget over kampagnen "Kims Chips Battle" til Dansk Industris Forum for Fødevarereklamer, fordi man mener, det er over stregen, at Kims reklamerer for fødevarer med højt fedt- og saltindhold rettet mod børn.
Forbrugerrådet Tænk argumenterer for, at netop influencerne Morten Münster og Jas & Mika laver indhold netop målrettet mod børn. Ifølge Kims selv er kampagnen målrettet unge og ikke børn. Hvis det vurderes, at kampagnen er i strid med god markedsføringsskik, risikerer Kims at blive tvunget til at stoppe kampagnen og en bøde.