"Alt overskuddet fra legendetrøjen doneres ubeskåret til kræftforskning".
Sådan skriver fodboldklubben OB på sin hjemme onsdag middag.
Således har superligaklubben sadlet om efter Lars Høghs efterladte kritiserede OB for at tjene på en hyldesttrøje.
- Det er ikke i familiens ånd, at OB skal tjene penge på velgørenhed, der udspringer af Lars' sygdom, skrev familien tirsdag i en udtalelse til B.T.
Lars Høgh, der spillede hele sin karriere i OB, døde i december efter længere tids kræftsygdom.
Familien: OB har været fraværende
Familien hævdede i udtalelsen, at klubbens interesse for Høgh i de sidste mange år har været "totalt fraværende".
- Havde OB villet, kunne de passende have lavet denne legendetrøje for længst eller have hyldet ham på anden måde, mens han var i live, skrev familien videre.
Nu reagerer OB, og skriver blandt andet, at "Lars Høgh er en legende i dansk fodbold, og vi ønsker at ære hans eftermæle. Derfor går overskuddet fra den kommende legendetrøje ubeskåret til kræftforskning".
OB oplyste mandag i denne uge, at klubben ville donere 100 kroner per solgt legendetrøje til bekæmpelse og forskning i kræft i bugspytkirtlen - uanset om trøjesalget giver et overskud eller ej.
"Vi er kede af den modtagelse, nyheden fik, og derfor har vi besluttet, at hele overskuddet fra trøjesalget går ubeskåret til kræftforskning".
Trøjer sættes i spil
Årets første hjemmekamp spilles søndag den 27. februar og her vil striberne på OB-trøjerne være skiftet ud med legendetrøjen.
Efter kampen vil spillernes trøjer blive sat til salg på Odendo, hvor alle vinderbuddene doneres til bekæmpelse og forskning i kræft i bugspytkirtlen.
Det officielle trøjesalg begynder 22. februar klokken 10.00. Brugere af OB's fan-app har dog muligheden dagen før.