Politiker reagerer på urin-historie på skole
Artiklen er mere end 30 dage gammel
kopieret!
Søndag skriver Ekstra Bladet, at en dreng i en af de yngre klasser på Agedrup Skole i Odense blev tvunget til at drikke urin af andre elever fra skolen. Moren til den pågældende dreng fortæller til mediet, at hun har været i dialog med skolens leder Christian Hovendal om episoden.
Medie: Lille dreng tvunget til at drikke urin ved omstridt skole
Ifølge Ekstra Bladet er en elev i en af de yngre klasser på Agedrup Skole i Odense - af en gruppe andre elever - blevet tvunget til at drikke urin. Episoden skulle være sket i et bevokset område nær skolen, skriver mediet.
Drengens mor fortæller til Ekstra Bladet, at hun stadig er chokeret over den oplevelse, som hendes søn var ude for. Samtidig har moren også vist billeder til mediet af, at drengen havde flere mærker på ryg og mave, som ifølge moren stammer fra slag med kæppe, som drengen fik af de pågældende elever, da han forsøgte at flygte fra den ydmygende episode.
Moren fortæller videre, at hun via skolelederen på Agedrup Skole Christian Hovendal, har forsøgt at få sat et møde op med forældrene til de pågældende elever, men at det endnu ikke er sket, ligesom skolen heller ikke kunne tilbyde hendes søn krisehjælp.
Men selvom skolelederen har haft kendskab til den pågældende sag, så er den viden ikke givet videre til medlemmerne af Børne- og Ungeudvalget, og det ærgrer Mark Grossmann (V), der er medlem af udvalget.
- Vi skal som politikere være på forkant med den slags sager. God politik er forebyggelse og ikke kun brandslukning, siger han til TV 2 Fyn.
Mark Grossmann fortæller videre, at han allerede på det ekstraordinære udvalgsmøde i torsdags bad om "hurtigst muligt at få belyst alle skoler i Odense med henblik på at opsnappe nye tendenser".
I lyset af den seneste historie, som Ekstra Bladet kan fortælle om, har han bedt udvalgsformanden om en fornyet drøftelse på det kommende udvalgsmøde på tirsdag. Her vil Mark Grossmann blandt andet have en afklaring eller forventning om nye sager, samt skolelederens tilbagemelding til forvaltningen om lignende tendenser.