Rasmus Brohaves første store opgave som Unicef ambassadør bliver at være vært for en live-indsamling på YouTube i august.
Han besøgte nogle af de børn, det hele handler om, i Tanzania i forbindelse med Unicef-kampagnen #Givliv, der samlede ind til spædbørns overlevelse i efteråret 2016.
Det var hans første besøg i Afrika og det har kun styrket hans lyst til rollen som ambassadør.
- Jeg vil gerne bruge mine følgere til at gøre noget godt for andre. Hvis jeg kan aktivere dem på en måde, der gør en forskel, så har jeg nået mit mål, siger Rasmus Brohave til Unicefs hjemmeside.
Rasmus Brohave begyndte at optræde på YouTube for sjov, men nu lever han af det. Han har mere end 220.000 følgere på YouTube og 272.000 på Instagram.
På YouTube alene har han over to millioner visninger.
- Rasmus har en unik evne til at nå en meget stor og vigtig målgruppe, så vi er rigtig glade for, at han vil være ambassadør, siger kommunikationschef i Unicef Danmark, Line Grove Hermansen.