Fra midtbyen og hele vejen ud til Odense Zoo skulle letbanen have løbet som en del af hovedforslaget til letbanens etape 2.
Sådan var indtil i går. Nu ser det ikke længere ud til at blive virkelighed.
En forkortelse på 3,7 kilometer frister nemlig politikerne, som således vil udviske de planlagte spor fra Sukkerkogeriet på Vesterbro til Odense Zoo.
Og det ærgrer blandt andre dem, der ville få endestationen lige ud for hoveddøren.
- Det er klart, at det vil gavne, at vores kunder kan komme til inde fra byen af og tænke, at "vi tager letbanen ud og kan drikke et par øl eller et glas vin og så tage letbanen hjem igen", siger indehaveren af Bondestuen, Jan Arentoft.
Jan Arentoft ville ellers kunne friste letbanefolket, når de ville nå endestation, hvor Bondestuen ligger.
Også de spisende og øldrikkende gæster på restauranten på Søndre Boulevard vil gerne have muligheden for at hoppe af og på letbanen.
- Det er da meget nemmere end at tage bussen. Det tager en del længere tid med alle stoppesteder og så videre. Nogle gange er de meget, meget forsinkede, så det vil være helt perfekt, siger gæsten Tobias Kuus.
Zoo: Vil have letbane hurtigst muligt
På den anden side af gaden hos Odense Zoo kunne man også godt have ønsket sig en letbanestation.
- Vi har en parkeringsplads ude hos os, men den er jo af og til fyldt, og den ligger et stykke fra zoologisk have. En eventuel letbanestation vil jo ligge lige ved siden af vores hovedindgang.
- Så det ville være nemmere både at komme til og fra, og derfor vil vi gerne have letbanen så hurtigt som muligt, siger Bjarne Klausen, direktør i Odense Zoo.
Men Bjarne Klausens gæster er ikke nødvendigvis på linje med direktøren.
Når TV 2 Fyn spørger nogle af torsdagens besøgende, så er der delte meninger om en letbaneforbindelse.
Nogle mener, at den ikke vil gøre en forskel i forhold til busserne, mens én mener, at der vil være for mange mennesker i et letbanetog.
- Jeg vil hellere bare køre selv, siger Rikke Stokholm fra Ringe.
Til gengæld mener Camilla Grønbech fra Odense, at en letbane vil gøre det nemmere for for eksempel familier med børn.
- Der kommer jo mange børnefamilier. Det ville jo være nemt for dem at tage toget og så tage letbanen. Det synes jeg da er en god idé, siger Camilla Grønbech.
Flere museumsgæster
Lidt længere oppe ad Sønder Boulevard, der ligger Fynsk Militærhistorisk Museum.
Her er man slet ikke i tvivl om værdien af at have en letbanestation tæt på.
- Det vil nok betyde en hel del, hvad besøgende til museet angår.
- Det ville være rart med et stoppested lige her udenfor, hvor folk kunne stige af og stige på, siger museets daglige leder, den pensionerede kaptajn Ove Verner Petersen.
For den studerende Mathias Christensen på J.B. Winsløwkollegiet ved Ansgar Anlæg vil en letbane give et tilskud af magelighed.
- Hvis det står ned i stænger, det er så der jeg overvejer om der er noget alternativ transport, siger Mathias Christensen, som ellers er en af Odenses mange cyklister.
- Så hvis letbanen kunne komme, så ville det være sygt lækkert, siger han.
Og tilføjer, at det ville være nemmere at komme til banegården med en letbane end med bussen.
Det samme peger zoo-direktør Bjarne Klausen på.
- Der er der ingen tvivl om, at letbanen vil gøre det nemmere for rigtig mange borgere i Odense at komme ud til Zoologisk Have.
8.400 eller 12.100 passagerer
Den afkortede strækning blev fremlagt i en rapport onsdag.
Ved at lade letbanens etape to starte i Seden og slutte ved Sukkerkogeriet på Vesterbro vil det være muligt at fragte 8.400 passagerer dagligt.
Hvis strækningen derimod skal fortsætte til Odense Zoo, er det daglige passagertal i stedet 12.100.
Eller sagt med andre ord, så vil Bondestuen, zoo, det militærhistoriske museum og deres kolleger på strækningen dagligt gå glip af potentielle gæster blandt 3.700 letbanerejsende.