Q-Parks direktør svarer på misforståelse efter udmelding til bilister

Q-Park hører stadig fra bilister, der mener, at de har fået en afgift, de ikke skulle have haft.

Har man fået en parkeringsafgift i Odenses største parkeringskælder under Thomas B. Thriges Gade, kan man måske få den refunderet. 

Sådan lød det fra Q-Parks direktør, Alex Pedersen, i sidste uge, efter TV 2 Fyn havde beskrevet, hvordan Eva Pasgaard Skytte fik en parkeringsafgift for at parkere udenfor den afmærkede bås - selvom det ville være umuligt for hende at åbne bildøren, hvis hun holdt tættere på væggen.

De artikler havde Andrew Brown fra Hundested læst med stor personlig interesse. 

Blandt andet FDM har kritiseret båsenes størrelse, efter TV 2 Fyn kunne fortælle, at 11 ud af de 20 mest solgte biler i Danmark er for brede til at passe ind i båsens dimensioner på 1,8 meter i bredden.

Den 30. august parkerede han sin SUV i en af båsene i parkeringskælderen i Odense, og morgenen efter fandt han en seddel med en opkrævning på 875 kroner i forruden, fordi bilen ikke var centralt placeret over det lille, afmærkede område. Bagenden hang ud over den hvide streg.

Ærgerlig og modvilligt betalte han bøden, men da han læste artiklerne hos TV 2 Fyn, ville han også klage.

Men fordi han allerede havde betalt afgiften, fik han den opfattelse, at det ikke kunne lade sig gøre at klage.

Det er dog en misforståelse, lyder det fra Alex Pedersen.

- Det at klage over en afgift, hænger ikke sammen med, om man har betalt eller ikke betalt. Alle kan stadig klage over en afgift, siger han.

Derfor opfordrer han stadig til at henvende sig, hvis man har fået en bøde, der kan gå ind under samme kategori, som den Eva Pasgaard Skytte havnede i.

Har man klaget og ikke fået medhold, kan man gå videre til Parkeringsklagenævnet.

Siden Alex Pedersen onsdag fortalte til TV 2 Fyn, at bøderamte bilister skulle kontakte Q-Park, har man modtaget ”nogle henvendelser”, fortæller han. Nu skal virksomhedens sagsbehandlere gennemgå dem. 

Oversigt

    Oversigt